piątek, 18 lipca 2014

Bakłażan z pomidorowym dipem!

 
Składniki na dip:
  • 1 pomidor
  • 200g serka homogenizowanego naturalnego
  • sól ziołowa
  • przyprawy: np. bazylia
  • pieprz
 
Pomidory kroimy w bardzo drobną kosteczkę. Solimy, dodajemy  suszoną bazylię, dodajemy serek homogenizowany i mieszamy, doprawiamy pieprzem.
Bakłażana kroimy w cienkie plastry, lub talarki (wg upodobań). Solimy. Grillujemy na suchej, lekko natłuczonej patelni lub pieczemy w piekarniku, aż bakłażan zmieni lekko kolor i będzie miękki.
Ja zrobiłam wersje roladkową tzn.:
-bakłażana pokroiłam w cienkie plastry, posoliłam
-zgrillowałam
-posmarowałam dipem, w środku umieściłam suszone pomidory
-zawinęłam (2 plastry-jeden lekko smaruję dipem, nakładam suszonego pomidora, zawijam, owijam drugim plastrem)
Jeżeli dip kładziemy 'do środka' to nie możemy przesadzić, gdyż jest on raczej płynny. Większą ilość należałoby wykorzystać do polania gotowej roladki, lub bakłażana 'solisty'.
 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz