środa, 23 lipca 2014

Cukiniowa zapiekanka


Ta cukinia warzyła około 2kg! :o

Cukinia to naprawdę uniwersalne warzywo, można z niej przygotować przeróżne przepisy na słodki i słono.
Ja lubię placki z cukinii ala te ziemniaczane. A jeszcze bardziej lubię babkę ziemniaczaną, tak zwanego kartoflaka. Dlatego dziś i cukinia w tej wersji, ala babko-zapiekanka.

Składniki:
-1,5-2 kg cukinii (po obraniu i odsączeniu cukinia traci 'masę')
-1 cebula
-1 ząbek czosnku
-1 łyżka oleju
-1-2 łyżek mąki (zależy od tego jak wodnista jest cukinia)
-2 jajka
-sól, pieprz

Wykonanie:
-cukinię starłam na tarce, odsączyłam na gazie
-starłam cebulę, przecisnęłam czosnek i dodałam do cukinii, wymieszałam
-dodałam jajka, mąkę, olej, pieprz z młynka, soli ok 1 łyżka)
-naczynie należy wysmarować masłem i przełożyć do niego naszą przyszłą zapiekankę
-pieczemy w ok 180 stopniach przez 45 minut

Zapiekankę najlepiej upiec kilka godzin przed spożyciem, ponieważ nabiera stałości dopiero po jakimś czasie.


Cukinia 2014

3 komentarze: