niedziela, 6 lipca 2014

Miss Pancake



Śniadanie mistrzów, w dodatku wakacyjne. Pancake'sy, ale... Z JAGODAMI. Jednym słowem-wyśmienite. Ciasto zrobiłam z mojego sprawdzonego tradycyjnego przepisu, do którego dodając cały czas lekko modyfikuję i tworzę jego nowe wersję.

Przepis podstawowy


Składniki:
  • 1 szklanka mąki         (lubię modyfikować jak wyżej wspomniałam i często mieszam np. do pół na pół żytnia i pszenna)
  • 1 szklanka maślanki         (znowu modyfikacje-spokojnie można dodać mleko, jogurt czy kefir WAŻNA JEST TU KONSYSTENCJA-powinna być dużo gęstsza niż na ciasto naleśnikowe, ale nadal 'płynna'
  • 1 jajko       (dla chętnych, można ubić na sztywno pianę z białek)
  • 1 łyżka cukru        (możemy pominąć, ale lepiej nie dodać więcej, bo będą się przypalać)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
Wykonanie:
  • jeżeli ni ubijamy białka, jajko rozbełtać w misce z solą i z cukrem
  • dodać mąkę z proszkiem do pieczenia
  • dodawać mieszając maślankę (lub nasz innych zastępczy składnik, dziś zrobiłam z mlekiem [1 szkl] i też wyszły dobre)
  • jeżeli ubijamy białko należy dodać je na końcu i mieszać szpatułką lub łyżką
Z jagodami:
  • na samym końcu dodać jagody ( u mnie mrożone-1/2 szklanki)
Smażyć na natłuszczonej patelni (papierem rozsmarować olej lub pędzelkiem), ale nie dolewając żadnego tłuszczu!
 
 
 Smażenie :)



 Smcznego :p !

1 komentarz:

  1. Całkowicie się zgadzam, że jest to śniadanie mistrzów! Z jagodami to prawdziwa pychotka! :)
    Przepis dodaję do akcji
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń