niedziela, 6 lipca 2014

Pizza... fastfoodowy rarytas



Po wielu próbach mogę śmiało stwierdzić, że doszłam do najlepszego przepisu na pizzę :) Wcześniej próbowałam robić i zamiast włoskiego specjału jak w podanych przepisach wychodziła sucha buła w dodatku często nie pasująca smakiem do innych dodatków. Szukałam, porównywałam, a na końcu połączyłam wiadomości i lekko zmodyfikowałam.
Ciasto jest pyszne i lekkie! Warte wyrabiania i zjedzonych kalorii

Składniki na ciasto:
  • 400g mąki
  • 30 g drożdży
  • 1/3 szklanki mleka
  • 1/3 szklanki wody
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 3 łyżeczki cukru
  • 3 łyżki oliwy
Wykonanie:
  • wodę połączyć z mlekiem lekko podgrzać
  • mąkę wsypać do miski
  • dodać pokruszone drożdże, cukier, sól, oliwę
  • dodawać powoli rozcieńczone mleko
  • wyrabiać do momentu odchodzenia od rąk
  • odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na 1h
  • rozwałkować, podsypując KASZĄ MANNĄ
  • kolejny krok jest nade artystyczny, gdyż w pełni zależy od naszej wyobraźni,
    wg mojej wyglądało to tak:
    -zrobiłam sos pomidorowy mieszając koncentrat pomidorowy z keczupem, odrobiną oliwy, ziołami czosnkiem, posmarowałam nim spód do pizzy
    -posypałam mozzarellą i żółtym serem, sery zetrzeć lub pokrojone pokroić sitkiem takim jak do sałatki jarzynowej
    -dogadałam pokrojone pieczarki i ugotowany brokuł, dla innych domowników szynka :)
  • wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 15 minut, blachę najlepiej nagrzać w piekarniku (w pizzeriach pizza jest pieczona w kamiennym piecu i ma przecież bezpośrednio kontakt z gorącym kamieniem)
Miłego eksperymentowania!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz