sobota, 19 lipca 2014

Vege pieczarkowa

Ni stąd ni z owąd naszła mnie ochota na zupę pieczarkową. Więc zabrałam się za gotowanie. Zupa ta nie jest na mięsie, więc doskonała dla wegetarian jak i dla 'mięsożernych' :)



Składniki:
  • włoszczyzna (u mnie młoda)
  • 1/2 naci selera i pietruszki z włoszczyzny
  • przyprawy: sól, pieprz mielony, 2 liście laurowe, 3 ziela angielskie, 3 ziarenka pieprzu niemielonego
  • 0,5 kg pieczarek
  • łyżka masła
  • 5-6 ziemniaków
Wykonanie:
  • włoszczyznę i nać wkładamy do garnka, zalewamy wodą, gotujemy pod przykryciem
  • po zagotowaniu dodać przyprawy
  • gdy warzywa zmiękną, wyjmujemy je
  • pieczarki kroimy w talarki, solimy, przysmażamy na maśle
  • ziemniaki obieramy i kroimy w kosteczkę
  • przysmażone pieczarki dodajemy do bulionu warzywnego, razem z 'sosem' pieczarkowym
  • dodajemy ziemniaki, gotujemy aż zmiękną
  • warzywa z włoszczyzny ścieramy na tarce, dodajmy na koniec do zupy
  • ja na talerzu (jak widać) lekko zaprawiłam śmietaną
SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz