czwartek, 10 lipca 2014

Wegetariański burger vol. 1

Chcę wszystkim przedstawić....  wegetariańskie burgery z czerwonej fasolki. Niedługo (mam nadzieję) pokażę jaglaną wersję burgerów. Tymczasem warzywne, no bo z fasoli. Przyznam, że zainspirowały mnie przepisy na wegańskie spaghetti z pulpetami z czerwonej fasoli. Ja jednak wolałam iść w innym kierunku i o to są BeanBurgery :)

 
Co potrzebne?:
  • puszka czerwonej fasoli
  • 1/2 cebuli
  • ząbek czosnku
  • sól, przyprawy
  • około 2 łyżki bułki tartej
Przygotowanie:
  • po wyjęciu z puszki, fasolę opłukać
  • czosnek i cebulę posiekać, zeszklić na łyżce oleju
  • fasolkę, cebulę i czosnek zblendować (ja zostawiłam małe kawałki fasoli, nie zmiksowałam na 'miazgę')
  • dodać sól i przyprawy, u mnie sól morska ziołowa (zastąpiła przyprawy), tak żeby zimna masa miała wyrazisty smak po spróbowaniu, na gorąco smak będzie inny
  • uformować burgery, sypiąc na ręce bułkę tartą
  • mi wyszły 4 burgery
  • natłuściłam patelnię i przysmażyłam do zarumienienia moje kotleciki i GOTOWE
Dziś zrobiłam prawdziwego burgera, w wersji wege z pełnoziarnistą bułeczką i sałatą mniam.
I po co chodzić do MacDonalda? :D
 




2 komentarze: