środa, 27 sierpnia 2014

Zapiekanka cukniowo-soczewicowa




Jak mnie na coś najdzie to nie daje temu spokoju. Cukinia to trochę zrządzenie losu, bo choć ją uwielbiam to w żadnym roku nie zjadłam jej w takiej ilości jak w tym. Nie dość, ze kupowałam ja w sklepach kiedy cena mówiła "Bierz!" to jeszcze dostawałam taką ogródkową w porcjach po kilka kilogramów.
Ostatnio stwierdziłam, że muszę popisać się w wykorzystaniu w przepisach soczewicy. Ostatnio zrobiłam z niej farsz do tej mniejszej sklepowej cukinii a teraz nadszedł czas by przeprosić się z jej większa, ogródkową siostrą. Zabrałam się za nią, wykorzystałam soczewicę i wyszła zapiekanka.
 
Składniki:
 
ok. 500 g cukinii
3/4 szklanki soczewicy suchej
1/2 cebuli
2 mniejsze ząbki czosnku
1/2 mniejszego pora
sól, pieprz
łyżka mąki pełnoziarnistej
2 łyżki płatków owsianych lub żytnich
 
Wykonanie:
 
soczewicę ugotować w podwójnej objętości wody, w zależności od rodzaju,
u mnie mieszanka brązowo-zielona 20 minut, pod koniec gotowania posolić
 
cukinię umyć, zetrzeć (u mnie tarł robot kuchenny, bo nie wybaczyłam jej ostatniego wysiłku przy tarciu i byłam zbyt leniwa żeby zabrać się do manualnej czynności jakże przyjemnego tarcia)
 
cebulę posiekać, pora pokroić w półtalarki, czosnek przecisnąć przez praskę dodać do cukinii
 
cukinię posolić, popieprzyć, poddusić w garnku z cebulą, porem, czosnkiem
 
ugotowaną i przestudzoną soczewicę przełożyć do miski, dodać podduszoną cukinię (dobrze by było odlać nadmiar wody z duszenia), wymieszać
 
dodać płatki, mąkę
 
można posypać po wierzchu żółtym serem
 
wstawić do piekarnika na +/- 20 minut
 

1 komentarz:

  1. świetna zapiekanka, pełnowartościowa pod względem składników odżywczych, a i pysznie się prezentuje! :)

    OdpowiedzUsuń