sobota, 27 września 2014

Jogurtowy sernik

 



Na blogu już był jeden sernik bez sera, teraz czas na kolejny. Substytutem sera jest tu jogurt grecki (tudzież bałkański), bardzo gęsty i kremowy z 10 % zawartością tłuszczu, który do codziennego użycia jako dodatek do museli, owsianki czy owoców wydaje mi się za ciężki, więc stwierdziłam, że lepiej wykorzystać go do czegoś innego. Przypomniałam sobie, że kiedyś natknęłam się na przepis jogurtowego sernika. Poszperałam trochę w Google i wymodziłam jogurtowy sernik na ciemnym spodzie.

Składniki:
 
spód:
 
80g mąki
50g masła
4 łyżki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka kakao
1 łyżka kawy rozpuszczalnej (można zastąpić kakao)
szczypta soli
 
zagnieść wszystkie składniki, odstawić do zamrażalnika na kilkanaście minut
 
po wyjęciu rozwałkować najlepiej już na papierze, wyciętym na kształt formy (u mnie tortownica 26)
 
zapiec  w 170 stopniach przez 10 minut
 
masa serowa:
 
500g jogurtu greckiego
3 jajka
50g cukru pudru
cukier waniliowy
1 budyń śmietankowy bez cukru
szczypta soli
 
Wykonanie:
 
białka ubić na sztywno ze szczyptą soli
 
dodawać stopniowo przesiany cukier puder i cukier waniliowy, nadal ubijając, aż piana będzie sztywna i śliniąca
 
żółtka zmiksować z jogurtem i budyniem
 
dodawać stopniowo do masy ubite białka, mieszając delikatnie łyżką
 
masę przełożyć na podpieczony spód
 
wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i zmieniejszyć temperaturę do ok. 160, piec ok. 50 minut
 
 
 

2 komentarze:

  1. Bardzo lubię taki sernik za jego kremowość i delikatność :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Serniki na jogurcie są takie cudownie kremowe... Wspaniale Ci się udał :)

    OdpowiedzUsuń