niedziela, 19 października 2014

Pełnoziarniste pierogi ze szpinakiem

 
 


Jakoś naszła mnie straszna ochota na pierogi, ale takie dobre, tudzież ze szpinakiem. Być może dlatego, że dawno nie jadłam pierogów. Oczywiście mój rozsądek podpowiadał zrobienie pełnoziarnistej wersji tego tradycyjnego specjału. Mama ostrzegała mnie przed skamieniałym, czyt. twardym ciastem. Przyznam, że sama też się bałam, iż z takiej mąki może nic dobrego nie wyjść. Nic bardziej mylnego. Pierogi wyszły, bardzo pyszne zresztą. Dostałam pochwałę mamy i propozycję, żeby na wigilię też lepiej zrobić pełnoziarniste pierożki.

Składniki:
 
ciasto:
250 g mąki pszennej pełnoziarnistej
175 ml ciepłej wody
1/2 łyżeczki oliwy
sól
 
farsz:
paczka mrożonego szpinaku
kilka suszonych pomidorów
3 łyżki twarogu
ząbek czosnku
sól, pieprz
 
Wykonanie:
 
zagnieść ciasto z podanych składników
 
rozwałkować (nie za cienko), podsypując mąką i wyciąć krążki
 
szpinak rozmrozić, wymieszać z pokrojonymi pomidorami, przeciśniętym przez praskę czosnkiem, twarogiem, doprawić, odsączyć jeżeli zebrała się woda ze szpinaku
 
nakładać farsz na krążki, formując pierogi, ja nie mogłam się zdecydować co do sposobu zlepiania brzegów, stąd te anomalne kształty
 
wrzucić na wrzącą, osoloną wodę, z dodatkiem odrobiny oleju,
 
gotować 2-3 minuty od wypłynięcia 
 




1 komentarz: