niedziela, 21 grudnia 2014

Lasange naleśnikowa ze szpinakiem



 
To trochę lasange, trochę naleśniki z warzywami. Jednak mnie przede wszystkim urzeka smak, nie nazwa. Danie jest inne, łatwe i szybkie w przygotowaniu. Choć trudno mi stwierdzić na ile powstały przepis różni się od mojego zamysłu to jest bardzo zadowolona z tej próby.
 
Składniki:
farsz:
 
450 g mrożonego szpinaku
450 g brokułu
kilka suszonych pomidorów
1/2 czerwonej papryki
czosnek, sól, pieprz
ser żółty
 
naleśniki:
 
szklanka mąki pszennej pełnoziarnistej
szklanka mleka
1/2-3/4 szklanki wody
jajko
sól
 
Wykonanie:
szpinak rozmrażamy, proponuję na parze
 
brokuł gotujemy na parze, razem z pokrojoną w kostkę papryką
 
pomidory kroimy
 
rozmrożony szpinak, ugotowany i pokrojony drobno brokuł jak i pokrojone pomidory i paprykę mieszamy razem
 
dodajemy sól, pieprz i czosnek wedle uznania
 
składniki na ciasto naleśnikowe łączymy, na końcu dodając stopniowo wodę, tak aby uzyskać naszą gładką, bez żadnych grudek i o idealnej konsystencji masę
 
smażymy (raczej cienkie naleśniki)
 
tortownicę średnicą zbliżoną do naszej patelni naleśnikowej wykładamy papierem do pieczenia
 
kładziemy jednego placka nakładamy na niego farsz, posypujemy startym serem i tak postępujemy z następnymi warstwami, przy ostatniej warstwie farsz przykrywami plackiem i posypujemy serem, opcjonalnie ziołami (ja zapomniałam)
 
zapiekamy w piekarniku przez ok.20 minut w 180 stopniach
 
 

Wegetariański obiad IV

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz