niedziela, 4 stycznia 2015

Muffiny pomarańczowe

Gdzieś z tyłu głowy mam wyobrażenie smaku i wyglądu ciasta pomarańczowego, wczoraj próbowałam wyobrażenie przeobrazić w rzeczywistość. Zainspirowała się przepisem Nigelli. Jednak mimo dobrego rezultatu to nie jest jeszcze ten smak z mojej wyobraźni, więc będę pewnie próbować jakichś innych przepisów. Jednak ten (wliczając moją małą modyfikację ) jest przepyszny.

Składniki:
 
 275 g mąki
75 g masła
75 g cukru
1/2 szklanki (pełnego) mleka
3/4 szklanki wyciśniętego soku z pomarańczy
skórka z 1 pomarańczy
2 czubate łyżeczki proszku do pieczenia
jajko
 
opcjonalnie: cynamon-podawane posypane cynamonem-PYCHSZNE
 
Wykonanie:
 
masło rozpuścić, przestudzić
 
mąkę wymieszać z cukrem, proszkiem, startą skórką z pomarańczy
 
mleko wymieszać z jajkiem, sokiem z pomarańczy i masłem
 
połączyć mokre i suche składniki
 
piec ok 20 minut w 170 stopniach
 
Pomarańcze - wszyscy tańczą i ja tańczę

1 komentarz:

  1. Bardzo dziękuję za dodanie przepisu do akcji o pomarańczach. Lubię piec muffinki, więc przeglądając twój przepis - mam ochotę je upiec :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń